.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مقصد تعطيلات تابستانی نمايندگان كجاست؟


روزنامه «تهران امروز» در گزارشی نوشت:

نمایندگان مجلس از يكشنبه اين هفته، سوم مردادماه تا شنبه هفته بعد نهم مرداد یک هفته جهت انجام امور نمایندگی به حوزه‌های انتخابیه خود سرکشی خواهند کرد. مجلس همچنین از روز یک‌شنبه 10 مرداد تا 23 مرداد مرحله اول تعطیلات تابستانی را پشت سر خواهد گذاشت. با این حساب با وجود یک هفته برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و دو هفته تعطیلات دور اول تابستانی، مجلس به مدت 20 روز تعطیل خواهد بود.

شايد ازحيث داشتن تعطيلات تابستاني ماهانه تنها گروهي كه بتوان با دانش آموزان ومعلمان مقايسه كرد، نمايندگان مجلس باشند. براساس حقی که ماده 84 آیین نامه داخلی مجلس به نمایندگان داده است آنها بعد ازسه هفته کاری در مجلس یک هفته را جهت انجام وظایف نمایندگی خود تعطيل هستند. همچنين با فرا رسيدن تابستان يك هفته با تشخيص هيات‌رئيسه مجلس با صندلي‌هاي سبز رنگ بهارستان خداحافظي مي‌كنند.

البته اين تعطيلات به دو قسمت 15 روزه تقسيم مي‌شود كه در سال سوم كاري مجلس نمايندگان 15 روز در مرداد و15 روز ديگر در شهريور ماه به تعطيلات تابستاني مي‌روند. اين تعطيلات با احتساب تعطيلات هفته‌اي مجلس 20 روزه است.

البته بعضي از نمايندگان آنقدر براي رفتن به تعطيلات عجله داشتند كه بليت پرواز خود را براي روزچهارشنبه هفته گذشته كه آخرين روز كاري تعطيلات مجلس بود، گرفته بودند به‌گونه‌اي كه جلسه علني مجلس از حد نصاب خارج بود وبلندگوهاي مجلس مدام از نمايندگاني براي مصاحبه به راهروهاي پارلمان آمده بودند مي‌خواست كه براي راي دادن و به حد نصاب رساندن مجلس كه 196 نفر است در صحن پارلمان حاضر شوند.

تعطيلي اينچنيني نمايندگان سوالی است که همیشه برای افکار عمومی مطرح است که چرا یک ماه در تابستان و یک هفته درماه صدایی از خانه ملت شنیده نمی‌شود؟ تعطیلات مجلس فرصتی است برای نمايندگان كه به سفرهای کاری یا تفریحی بروند البته بعضی از آنها می‌توانند در سفرهم نماز خود را کامل بخوانند چراکه کثیر السفر هستند ولی سفر رفتن نصیب همه نمایندگان نمی‌شود چراکه برخی از این نمایندگان تعطیلات تابستانی مجلس را در حوزه انتخابیه خود به‌سر می‌برند وکلی سر برگ همراه خود می‌برند تا فردی بیکار را برای گرفتن وامی معرفی کنند، برای انتقال سربازی نامه بنویسند یا نامه‌ای به دانشگاه آزاد یا دولتی برای انتقال دانشجویی بنویسند.

البته در اين ميان هستند نمايندگاني كه نه به حوزه انتخابيه خود رفته‌اند ونه به مسافرت خارج از كشور.نمايندگان كميسيون تلفيق برنامه پنجم توسعه از اين گروه از نمايندگان هستند چرا كه آنها مجبورند لايحه دولت را در مورد برنامه پنجم كه مهم‌ترين سند راهبردي كشور براي چهار سال آينده است را مورد ارزيابي قرار دهند تا با پايان تعطيلات تابستاني، گزارش كميسيون تلفيق براي تصويب نهايي نمايندگان در صحن علني مجلس قرائت شود.

اما سخت‌ترین مرحله برای نمایندگان حضور در حوزه انتخابیه است چرا که مجبورند از صبح تا پاسی از شب سنگ صبور مردم باشند وبه مشکلات آنها رسیدگی کنند.

البته این نمایندگان زمانی که وارد حوزه انتخابیه خود می‌شوند باید پاسخگوی وعده‌های محقق نشده دولت در سفرهای استانی هم باشند چراکه مردم بسیاری از مناطق کشور حساب دولت ومجلس را در حاکمیت یکی می‌دانند و نمایندگان خود را موظف به پیگیری وعده‌های دولت می‌دانند.

البته گروهی از نمایندگان ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را در مرکز استان بگذرانند وکارهای مربوط به حوزه انتخابیه خود را از طریق مسئولان استانی پیگیری کنند.

استفاده از امكانات اقامتي نهاد‌های دولتی در ایام تعطیلات برنامه گروه دیگری از نمایندگان است.نمودار حضور نمایندگان در حوزه انتخابیه البته با سپری شدن سال‌های دوره نمایندگی دچار نوسان می‌شود مخصوصا برای نمایندگانی که قصد کاندیداتوری در دوره بعد مجلس را دارند.
به طور طبیعی در سال‌های اولیه مجلس این نمودار پایین است ودر سال‌های پایانی مجلس رشد جهشی دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.294 seconds.